Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej

11 października 2018 r. wyruszyliśmy najpierw do Zabytkowej Kopalni Złota w Złotym Stoku. Oprócz zwiedzania kopalni dodatkową atrakcją był podziemny spływ wodą, przejazd podziemną kolejką górską oraz podziwianie największego w Polsce podziemnego wodospadu.

Następnie przejechaliśmy do Kudowy Zdrój, gdzie najpierw w Czermnej zwiedziliśmy Kaplicę Czaszek, a potem Park Zdrojowy. Na koniec czekało nas wejście na Szczeliniec Wielki – najwyższy szczyt Gór Stołowych (919 m n.p.m.). Wyruszyliśmy z Karłowa i pokonując 665 schodów (choć naliczyliśmy więcej) dotarliśmy na płaski szczyt w kształcie platformy, gdzie z tarasów widokowych podziwialiśmy z jednej strony Kotlinę Kłodzką, a z drugiej panoramę Czech. Po drodze spotykaliśmy różnorodne formy skalne przypominające ludzi i zwierzęta (Kwoka, Małpa, Żółw, Słoń) oraz głębokie wąwozy i korytarze (m. in. Piekiełko – gdzie np. kręcono film "Opowieści z Narnii – Książe Kaspian"). Mieliśmy również okazję jednym palcem poruszyć "Serce Ducha Gór". Bardzo zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu, posilając się po drodze w McDonald's.